Jajka sadzone na kanapce z awokado

Wiosna w tym roku (ku mojej uciesze) prawie już zawitała. Nie wiem jak u Was ale u mnie, na mojej podwarszawskiej wsi pachnie wiosną. Ja kocham ten czas ,kiedy przyroda zaczyna budzić się do życia, zaczynają rozkwitać  różne roślinki, ptaki rozpoczynają swoje śpiewy, dzień staje się dłuższy.  Ostatnio ze  zdziwieniem  stwierdziłam, że wychodząc z pracy o 17 jest jeszcze jasno, dojeżdżam do domu i też jest jasno – pięknie. Najważniejsze dla mnie jest jednak to, że jasno zaczyna robić się już wcześnie więc wróciłam do porannego biegania i od razu mam więcej energii na cały dzień.

Nie wiem jak Wy ale ja co roku o tej porze mam potrzebę zmian w wyglądzie (nowa fryzura, kolor), garderobie (jakaś kolorowa sukienka, płaszczyk) , diecie.  Wiosna zachęca nas do urozmaicenia jadłospisów i wprowadzenia zmian. Skoro robi się zielono w przyrodzie to może dobrze aby na naszym talerzu też zrobiło się zielono.  Najlepiej jak będziemy wykorzystywać do naszego menu dostępne i dobre,  jak na tę porę roku,  warzywa i owoce.

Muszę się Wam pochwalić, że  od ubiegłego roku wprowadziłam, z bardzo dobrym skutkiem,  sporo zmian w swoim życiu. Dużo ruchu – bieganie, rower, ćwiczenia i rozsądne (tak, to jest dobre słowo – rozsądne) jedzenie – 5 mniejszych posiłków i zdrowe przegryzki – jabłko, marchew, orzechy itd… W ten sposób mam 13 kg mniej  i jest mi z tym cudownie.

Zaczęło się co prawda źle bo z powodu różnych problemów i kłopotów zaczęłam zjadać stres i wiadomo czym się to kończy. Byłam duża, zła, zmęczona i czułam się okropnie. W końcu powiedziałam, że  tak nie może być,  bo za chwilę nie wyjdę z domu z powodu złego wyglądu i złego samopoczucia. I tak się zaczęła moja przemiana. Co prawda nie mam mniej kłopotów ale za to mam mniej kilogramów i to jest cudne 🙂

Zachęcam więc  do tego aby zacząć myśleć o sobie pozytywnie i nastawić się na zmiany.

Proponuję dać sobie postanowienie  na wiosnę: zdrowe jedzenie i ruch.

Zapraszam więc na początek na dobre, zdrowe śniadanie – kanapki, koniecznie z dobrego, zdrowego pieczywa, z dodatkiem awokado, z kiełkami i lekko ściętym jajkiem sadzonym. Jajka najlepiej jak będą z dobrego, naturalnego wybiegu.

Ostatnio wyczytałam w mądrym artykule, że awokado to samo zdrowie i w zasadzie można zamienić dobry krem na posiłki z awokado a efekt dla skóry będzie znacznie lepszy – brzmi ciekawie ?

 

Składniki

Po  2 jajka na osobę,

Po 2 kromki chleba pełnoziarnistego na osobę ( ja mam swój, domowy na zakwasie),

Sól, pieprz

1 awokado

Kiełki np. lucerny,

Wykonanie

Awokado obieramy, wyjmujemy pestkę i kroimy na plasterki – skrapiamy sokiem z cytryny ( nie będzie czernieć ). Na talerzu układamy kiełki, na to dajemy kanapki i układamy na kanapkach plasterki awokado.

Przygotowujemy jajka sadzone. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, wybijamy jajka, doprawiamy solą, pieprzem i smażymy pod przykryciem około 2-3 minut ( kontrolujemy cały czas stopień usmażenia bo ja np. lubię jak żółtko się wylewa, więc smażę trochę krócej).

Gotowe jajka  wykładamy na kanapkę z awokado. Pyszności 🙂

komentarze 3

    • Brenia
      Marzec 7
      Odpowiedz

      Kanapeczki były pyszne więc trzeba koniecznie zrobić:)

  1. Marzec 20
    Odpowiedz

    Wszystko piekne i smaczne ,awokado jest super zawsze !!! Mozna robic pysza paste z jajkiem na twardo ,ząbek czosnku,lólpieprz do smaku,jak zawsze troche cytryny zeby nie zczarniało!! Prosze jednak pamietac zeby nie smazyć na zadnym oleju ani też oliwie, nie wazne ze na zimno tłoczony to jednak po podgrzaniu wytwarzaja sie wolne rodniki !!! Czyli rakotwórcze !!Smacznego !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *